Ayla Eftekhari blir nytt kommunalråd i Sundbyberg

På gårdagens kommunfullmäktige den 14 december valdes Ayla Eftekhari, 25, som andra kommunalråd för Socialdemokraterna och som ny ordförande för Förskolenämnden. Hennes främsta uppdrag, utöver ansvaret i Förskolenämnden, kommer att vara attöka Mittenstyrets fokus på välfärdsfrågor. Det kommer mycket handla om att samordna och följa upp så att vår politik blir så bra som den är tänkt.

− Jag är glad och tacksam över att få förtroendet att företräda mitt parti och sundbybergarna på ett för mig nytt sätt. Förskola och skola är livsviktigt för individen men också för samhällets möjlighet att ge oss alla en bra start. Att som socialdemokrat få fokusera på dessa områden och övriga välfärden känns helt rätt, säger Ayla Eftekhari (S).

Ayla har vuxit upp i Hallonbergen och var som ung aktiv inom Sundbybergs Idrottsklubbs friidrottsverksamhet. Ayla har varit politiskt aktiv sedan 2010 och har haft en lång rad politiska uppdrag, såväl partiinterna som kommunala och regionala.Närmast kommer hon från tjänsten som försteombudsman i Stockholms läns SSUdistrikt. Dessförinnan studerade hon samhällsplanering vid Stockholms universitet. I kommunen har hon tidigare suttit kommunstyrelsen och varit gruppledare för (S) i Stadsmiljö- och tekniska nämnden.

Stort grattis till förtroendet Ayla!