Häng på i höstens aktiviteter

De allra flesta känner i dagarna av ett av våra vallöften: En jobbigare morgon! Så är det även för mig. Jag har haft en bra sommar tillsammans med min familj. Vi har mixat ren och skär slapphet med att fixa barnens rum. Det är roligt att få göra saker långt från jobbvardagen på semestern och få barnen att upptäcka vilket jobb det är att fixa saker. Det tror jag är viktigt att lära sig.

Även om några av er inte är färdiga med ledigheterna än, så vill jag ändå passa på att lyfta några av de aktiviteter som vi ska göra tillsammans under hösten.

Redan lördagen den 26 augusti är det valupptakt inför kyrkovalet. Är om du inte medlem i Svenska kyrkan kan du ändå hjälpa oss att kampanja. Det är bra tillfälle att föra ut socialdemokratisk politik. Våra värderingar tar vi självklart med oss till kyrkan.

Om du känner dig lite ringrostig som kampanjarbetare kommer vi under hösten ha flera möjligheter att förkovra sig och repetera. Jag ser framemot att lära mig mer om telemarketing.

Om det första gången du är med inför ett val så tycker jag att du ska delta i partiets kurser och utbildningar. Det både skojigt och lärorikt att öva på att föra ut vår politik. Du kommer ha nytta av det när vi knackar dörr, pratar med väljare på gator och torg men också i många andra sammanhang.

Det politiska samtalet pågår ständigt. I diskussioner med vänner och bekanta, hemma och på arbetsplatsen. Det är viktigt att vår politik syns och hörs!

Jag hoppas att jag får träffa dig på medlemsmöten, i kyrkovalet men också att vi möts på höstens marknader, mässor och föreläsningar.

Vi ses!