Sommarlov i Sundbyberg för alla barn

Det är livsviktigt alla barn får möjlighet att lyckas. Barnens familjebakgrund ska inte spela någon roll och från första dagen i förskolan till sista dagen i nian ska samhället minska klyftorna mellan barnen. Att ha en meningsfull fritid är livsviktigt för den enskilde och en god investering för samhället, därför har Socialdemokraterna alltid varit stora vänner av stadens fina kollo på Gräddö. På grund av Covid-19 blev det dock inte kollo på Gräddö i år, ett tråkigt men helt nödvändigt beslut.

För att kompensera har vi Socialdemokrater tillsammans med våra kamrater i Mittenstyret beslutat att ordna extra många sommarlovsaktiviteter i år. Bland dessa hittar vi exempelvis ”Passa vidare” som Peter och Alexandra besökte under gårdagen.

Alexandra Völker och Peter Schilling besöker ”Passa vidare”

Alla barn och unga är välkomna och de flesta aktiviteterna är gratis! Om det kostar något, krävs förkunskap eller anmälan står det skrivet vid aktiviteten.

Se hela utbudet som staden arrangerar:

Sundbyberg.se – Lovaktiviteter

Ta och tipsa barn och unga i din närhet om alla roliga aktiviteter som sker och hjälp till att ge alla barn en fantastisk sommar, trots pandemi.