Sundbyberg i toppen av ännu en ranking

Det går bra för Sundbyberg, inte bara blev man utsedd till årets fotgängarkommun förra veckan, nu hamnar Sundbyberg stad hamnar i toppen när tidningen Aktuell Hållbarhet undersöker kommunernas miljöarbete! Sundbyberg gör en uppryckning med inte mindre än 15 placeringar och hamnar 10 i topp när staden klättrar från plats 24 till plats 9 i kategorien ”Storstäder och storstadsnära kommuner”.

– Mittenstyrets politik gör skillnad på riktigt, det är den här utmärkelsen ett kvitto på. Det är mycket glädjande att vi placerar högt i ännu en viktig mätning, men vi får inte slappna av. Långsiktighet är det viktigaste för ett framgångsrikt hållbarhetsarbete och det här är bara början, säger Peter Schilling (S), kommunstyrelsens ordförande.

Rankningen mäter kommunernas aktivitet och ambition på bred front inom miljöområdet och för oss socialdemokrater är hållbarhet helt centralt för samhällsbygget. Vi vill bygga ett Sundbyberg som är både ekonomiskt, socialt och ekologiskt hållbart.

Läs mer om rankingen här:

Aktuell Hållbarhet: Här är Sveriges 20 Miljöbästa kommuner 2020