Vi kompromissar inte om Sundbybergs framtid- och säger nej till utförsäljningen av centrumen!

Oppositionsrådet Peter Schilling har skrivit om vår hållning på Vi i Sundbybergs debattsida.

”Under snart ett och halvt år har förutsättningarna för att utveckla Sundbyberg förändrats. Borta är den samarbetsanda som vissa kallar Sundbybergsandan. Sundbybergsandan där kommunen, näringslivet, föreningarna men framförallt DU är med och skapar framtiden. Det är din och min, det är vår möjlighet att tillsammans bygga ett bättre Sundbyberg som håller på att försvinna.

Tydligast blir det i försäljningen av våra centrum. Nu börjar även försäljningen av Rissnecentrum närma sig slutfasen. Det Moderatledda styret är mycket angelägna om att sälja. Det betyder att vi avhändar oss makten över en viktig offentlig plats i Sundbyberg. När offentliga platser blir privata tappar vi kontrollen över vår gemensamma framtid. Det är därför jag är emot försäljningen av Rissne centrum. För vem tar ansvar för vad som händer med rissneborna efter ombyggnationen?  Det gör ingen vid en försäljning!

Vi borde istället ta ledning i utvecklingen av våra centrum. Till vår hjälp finns byggherrar, arkitekter, stadsplanerare, nattvandrare, föreningarna. Det är ingen annan än du och jag som måste ta ansvar för framtiden. ”